Veckan som varit..

Känns som det var längesedan jag skrev något.. Har inte direkt haft fullt upp i veckan, utan det har mer varit lathet från min sida. Har iaf varit ute och "vårstädat" i trädgården. Krattat och rensat i rabatterna..duktig jag är! :) Har ju aldrig bott i hus förr. Förrutom när jag var liten och knappt kommer ihåg det, så det var längesen jag hade en gräsmatta och en gård att röra mig på. Gillar våran gård, den känns trygg och mysig, liksom inramad av syrénbuskar, staket och andra små buskar som jag vette fasen vad dom heter! :)
I veckan har jag tränat fotboll och i helgen hade vi våran seriepremiär som inte gick så vidare bra. Men det var ändå roligt att spela, tyckte iaf jag. Nästan alltid roligt med match. Efter matchen åkte vi och kollade när Emil spelade match så i lördags var det fotboll för hela slanten kan man säga. Har även jobbat lite i veckan vilket var väldigt bra för min ekonomi!
I onsdags tror jag det var åkte jag och mamma till Kilafors och hämtade upp farmor för en lunch på Kilafors Herrgård, min tidigare arbetsplats. Var riktigt trevligt och det är så himla fint där nu när det börjar bli grönt. Är fint där annars också men det är något speciellt sommaren, man kan säga att herrgården lever upp då. Alla bröllop som firas där och när studenterna har sin studentbal, rätt så härliga tider faktiskt!

Idag var vi till kilafors ännu en gång eftersom vi var efterfrågade av min lillebror. Han ville att vi skulle komma dit med Harry så att han fick visa Harry för sin bästa kompis Hugo. :) Det blev lek och stoj när vi kom dit och väldigt bra träning för harry. Eftersom pappa, lillebror och farmor bor alldeles vid Kilafors Herrgård så tog vi en promenad genom trädgården ner till vattnet. Lite spännande med tanke på att Harry inte har stött på vatten i form av en sjö tidigare. Harry hämtade pinnar och lekte lite i vattnet men ville inte simma, och det kan man ju förstå med tanke på hur kallt det är i vattnet fortfarande :) Men jag fick lite härliga actionbilder på vattenäventyret! :)

Äventyr vid stranden!

Nu har det tagit slut på våran grundkurs som vi gått på brukshundsklubben. Vi missade sista tillfället eftersom jag var tvungen att jobba. Riktigt synd men hade mycket till val. Ska iaf fortsätta på fortsättningskurs nu till veckan så vi får fortsätta jobba med det vi har lärt oss hittills. Har varit så himla nyttigt att gå kursen och vi har lärt oss massor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0