Bus i gröngräset!

F*n! Så kändes det när slutsignalen ljöd för våran match ikväll. Förlorade med 3-2, alltid surt med en uddamålsförlust.. Orättvist var en annan tanke man hade efter matchen, men så känner man kanske alltid efter man förlorat.. Vet inte men nu tycker jag det borde vända, tredje matchen och hittills bara en poäng. inte bra. Tröstar mig med en påse salta bilar (favoriten) och en återhämtningsdryck från proviva. Inbillar mig på något vis att proviva drycken är så pass nyttig så den väger upp godiset :)
Mmmm bilar.. :)



Idag skulle jag in på lindex och köpa en hårband, slutade dock med att jag kom ut därifrån med lite mer än ett hårband, faktum är att det inte blev något hårband alls.. :) Istället hittade jag två jätte fina tröjor, ett par leggings, ett skärp och shorts. Riktigt nöjd med mina fynd men plånboken är inte lika nöjd. Får ångest såhär i efterhand men när jag väl är inne i affären tänker jag nog inte så mycket på konsekvenserna, ser bara alla fina kläder, saker, prylar som jag vill ha! :) Längtar tills jag får ett jobb och kan handla utan att ha dåligt samvete för minsta lilla grej.

Idag tog jag och Harry en promenad på åkrarna runt ridskolan igen, så himla härligt där. Och det är sällan man möter någon så Harry kan springa lös och kuta runt som den galning han är! :) Är duktig på inkallning nu, iaf utan störning. Fasar bara för den dagen ett rådjur lr liknande skuttar förbi oss. Tror inte han kommer bry sig mycket om mattes rop då :) Eftersom jag inte litar på att inkallningen fungerar i alla lägen kör jag med spårlina på harry när vi är ute i skogen eller på åkrarna.. Jag låter linan släpa med när vi går och drar Harry iväg så hinner jag rycka tag i linan innan han har hunnit försvinna. Känns tryggt så.
Har börjat träna platsliggning och lite andra saker som finns med på allmänslydnas passet. I slutet av denna kurs ska vi gå igenom alla moment som finns med. Usch blir nervös, känns som ett prov och det ger mig prestationsångest. Platsliggning och hundmöten går iaf bra och inkallning utan störning likaså. Sitta tyst i bilen är han expert på så då har vi iaf dom avbockade :) Resten har vi ju tid att träna på så det ska nog gå bra. Apropå prov så fick vi tillbaka våran hemtenta idag och det gick bra. Så himla skönt, det betyder ingen omtenta i sommar.

Grönt är skönt.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0