Snurrig..

Vårbild
Vårtecken!

Våren har kommit till Bollnäs!!! iaf tillfällig värme, men det är total lycka! Snön smälter och droppar från hustaken, asfalten syns igen, träd och buskar kryper fram där dom legat gömda bakom all snö, solen skiner och det är plusgrader! Underbart! MEN, det har sina baksidor dock.. det blir lerigt, smutsigt och blött längs vägarna där Harry och jag promenerar..
Hästen (vet inte vad han heter) var väldigt nyfiken på Harry, men enligt Harry fanns det mer spännande saker att titta på.. :)

Idag efter vår långpromenad fick Harry ta en dusch. Han protesterade inte direkt men har tycker nog det är lite jobbigt när matte börjar schampoonera in honom, då önska han nog helst att han låg i soffan och sov istället. Efteråt var Harry mer lik en pudel än en tollare. Pälsen lockar sig bak på rumpan så att inte ett enda hårstrå ligger ner. Och svansen, oj! Vad hände med svansen egentligen, blev ungefär 5 gånger större! haha! Kanske var volym schampoo vi körde med vem vet :) Aja, Harry ska iaf på kalas ikväll för Emils mamma fyller år så då passar det väl bra att han är nyduschad och fin. skulle vilja lägga upp den video på harry försök att torka sig själv efteråt men jag har inte kommit på hur man gör.. :(

Snart är det dags att söka sommarjobb också. Jag som helst skulle behöva ett jobb NU! Har sökt som resursperson inom barnomsorgen så får hoppas att dom ringer någon dag här och behöver vikarie. I annat fall så kommer man vara inkomstlös de närmaste månaderna.. vill inte.. :( passar inte speciellt bra nu när vi har hus och allt. Skulle även kunna läsa ännu en 7,5 hp kurs så att jag får ihop till 22,5 hp den här terminen och därmed får ut mitt studiebidrag men det kryllar inte precis av kurser så vi får se.. Så himla mycket frågetecken just nu kring jobb och skola så jag blir alldeles snurrig. Det enda jag vet är att jag ska följa med som ledare på idrottsgymnasiets träningsläger i april i en vecka. Ska bli skoj, plus att man får betalt! :)
Suck, Harry är nog den envisaste varelse jag träffat och då räknar jag med alla djur och människor jag någonsin träffat. Jag trodde jag var envis, men han tar priset. Tar mig en halv timme att skriva ett blogginlägg pga att herrn här vill har uppmärksamhet och gör vad som helst för att få den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0