Morgonstund..

Då har man skjutsat Emil till jobbet och varit och hälsat på mamma en sväng. Det kändes som det var väldigt länge sedan vi hälsade på. Harry blev jätte glad som vanligt av att komma dit.. ja undrar vad det är för sorts mutor hon ger honom :) Strax ska jag åka ner på stan och köpa nytt koppel till Harry, det han har nu är halvt söndertuggat. Tror jag ska passa på att köpa några tuggben också så kanske kommande koppel slipper bli offer för harrys tuggattacker. Sen ska jag åka och träna badminton innan lunch, just nu är det låg energinivå men kanske kommer igång förhoppningsvis. Harry ligger och sover i soffan bredvid mig och det ser så himla skönt ut. Skulle helst av allt vilja göra honom sällskap. Vet inte om det är vanligt men Harry är en riktig snarkare! Och grymtare allmänt, vi kallar honom för lill grisen för det är så han låter för det mesta. :)

sovstund på sitt originella vis i soffan...



Idag är det ca -24 grader här i Bollnäs, håller bokstavligen på att frysa till is när man går utanför dörren. Varken jag eller Harry är så sugen på att vara ute idag så det blir några korta lekstunder ute på gården innan vi skyndar in till värmen igen. Börjar bli lite trött på att det ska vara så här himla kallt hela tiden. Att det snöar hela tiden och att man konstant måste vara ute och skotta det kan jag gå med på men det blir ju så himla tråkigt när man inte kan vara ute och ta härliga promenader i skogen pga av kylan.
Satte mig även idag och kollade vad det finns för jobb åt mig i detta land (börjar bli rätt less på att plugga nu).. Och det verkar rätt kört för tillfället.. Finns inte så många jobb som specialidrottslärare, det som jag helst av allt skulle vilja jobba som. Får drömma om det så länge och fortsätta med plugget..  Nu är det dags att hoppa i träningskläderna..

Kommentarer
Postat av: Lina

-24 grader, fy vad kallt! Vi har ca -1, det räcker för min del. Fast istället får vi mest slask väder :(

Känner igen tuggandet du beskriver i bloggen..

Ha det fint

2010-01-06 @ 13:34:16
URL: http://zeeroco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0