Sängvätare?

Då var helgen över på ett ögonblick som det känns.. I fredags var det hemmamys, i lördags var det en seg dag.. Inget hände och kände mig mest bara deppig av någon anledning. Kände att jag behövde komma ur huset och hitta på något kul så jag föreslog att vi skulle åka och bowla fram mot kvällen. Men när vi väl kom dit så fanns det inga banor lediga.. :( Det förbättrade ju inte humöret precis. Som plåster på såren tog emil med mig ut och åt riktigt god mat och sen åkte vi till hans föräldrar och kollade på robinsonfinalen tillsammans med godis och annat gott! Slutade i en bra kväll trots allt förrutom att Hasse vann robinson då, trökhasse om ni frågar mig! Tyckte Sanna skulle vunnit, hon var ju så nära finalen och dessutom gillade jag henne skarpt! :)
Söndag var det träning som gällde och för första gången på länge så gick det riktigt bra att spela fotboll, var kul och man fick massor med ny välbehövlig energi! Tänk att så lite kan göra så mycket...
Köpte salva till Harrys tassar i fredags, har blivit torra av allt snö och salt på vägarna. Luktade tjära och förde tankarna tillbaka till stallet.... jaaha, -time out-....... ovan nämda hundvalp kissade precis på golvet... suck.. Ibland kan han var inne och leka och hålla sig i flera timmar och ibland så kissas det inne stup i kvarten. Tidigare idag fann vi honom på övervåningen, hade precis satt på kopplet och skulle gå ut men medan matte satte på sig skorna och jackan passade han på att smyga upp och kissa i vår säng!! Det gillas INTE! Har hänt en gång förrut och det ska minsann inte bli en vana.. Han är en riktig smygare när det gäller att göra ifrån sig inne..är det ovanligt lugnt i huset så kan man ge sig tusan på att han är någonstans i skymundan och utför sina behov.. och äter upp dom.. :S Någon som känner igen dessa problem?
Nu har även Harry börjat tappat tänder på allvar.. De senaste veckorna har han fått alla nya tänder fram i käken. Har fått börja blötlägga maten för annars så matvägrar han. Gör nog ont att tugga dom hårda kulorna nu när även käktänderna långt in börjar lossna, så snart är nog även dom ett minne blott.. Vet inte hur det är med hörntänderna, dvs de sylvassa nålarna :), hoppas iaf att han tappar dom snart med. Är det någon som har bra koll på sånt här med hundarständer? :)

Nu har jag iaf lyckats knäppa EN bild på oss två tillsammans, det är alltid något.. :)


Ikväll ska jag iväg på efterlängtat spinningpass igen, det har blivit min nya drog, förrutom min gamla då som är choklad! :) Tur att dom tar ut varandra på något vis.. För er som inte provat spinning någon gång, GÖR DET! Och ge det några gånger utifall ni tycker det är jobbigt första gången det blir bara bättre och bättre och till slut är ni fast i träsket ni med!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hejsan!

Alltid lika roligt att läsa om er, känner igen många beteende i Enya! T ex det du beskriver om kisseriet, samma med henne, ibland håller hon sig timme efter timme och ibland kissar hon i ett. Ibland får jag för mig att hon gör detta för att få uppmärksamhet.. Jag ska inte klaga, idag är tredje dagen som hon inte gjort ngt inne (vad jag vet iaf).

Ha det bra

Mvh Lina o Enya

2010-02-03 @ 17:05:40
URL: http://zeeroco.blogg.se/
Postat av: Carro

Det där med uppmärksamhet tror jag faktiskt starkt på! Det är oftast när Harry har tråkigt och när husse och matte gör något annat som han passar på att kissa in.. Du kan nog ha helt rätt i det! :)

2010-02-04 @ 10:43:05
URL: http://leringenseinstein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0