Före och Efter..

Igår upptäckte vi att någon (harry) hade tagit sig en mumsbit utav lilla knut.. Som innekatt har han nog knappt haft en skråma på sig i hela sitt liv tror ja så usch va ynkligt det kändes när vi hittade honom.. Men han brydde sig inte direkt, han är ju katt så det gjorde nog inte ens ont på den lilla missen. Dom har ju ständigt sina fighter här hemma. Förstår inte när harry ska lära sig att knut inte är en leksak. Och stackars lilla knut han kämpar på sitt bästa för att undvika harry. Knut har testat att springa ifrån harry i full fart. Jippi, ska vi leka säger harry och rusar efter. Knut har testat att ligga blickstilla och inte röra en fena fastän harry står i princip över honom. Mmm du luktar så gott och smakar så gott säger harry och det slutar bara med att knut blir tuggleksak så det funkar inte heller.. Sen har knut testat att sitta högt upp på köksbänken och veva med tassen mot harry. Den taktiken funkar nog bäst tror jag. Jämnar ut oddsen lite iaf.. :)

Före och efter harrys ankomst... Knut är numera en ärrad misse..och med något bistrare uppsyn tycker ni inte :)

Idag är det ju strålande sol igen. Inge bra för skolarbetet. Kan inte riktigt fokusera mig, vill bara ut på åkrarna med harry!! Ska nog ta en promenad vid lunch och ägna resten av dagen till skolarbete. Idag är emil hemma från jobbet eftersom han är sjuk. Synd om honom som är sjuk men jag njuter så himla mycket av att slippa vara ensam hemma med tråkigt skolarbete så jag tycker inte det är så synd egentligen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0