Sjuklingar..

Jahapp, då är det inte bara Emil som är hemma och är sjuk längre.. Nu har även jag lyckats bli sjuk. Halsen känns tjock och allmänt så orkar jag ingenting känns det som. Stackars Harry, när både husse och matte knappt orkar gå runt kvarteret blir vovven inte så glad. Det plus att jag tror att han har kommit in i någon slags pubertet eller liknande. Beter sig iaf som en upprorisk tonåring nuförtiden. Nafsar och biter värre än vanligt och vägrar lyssna på korrigeringar.. suck.. Hagen som han sovit i på nätterna sedan han var valp och alltid verkat trivas bra i vägrar han nu sova i, faktum är att han vägrar gå in i sovrummet pga att hagen står där.. Och försöker man lyfta in honom i hagen, jaa då får man veta att man lever. Så nu sover han på nedervåningen istället. Aja, katten får iaf lugn och ro om nätterna :)
Skönt att vi ska iväg på valpkurs imorgon, kanske man kan få lite goda råd! Jag har inga tvivel om att det kommer gå bra att lära harry något nytt på valpkursen. Att lära sig nya saker är han expert på. Men att få honom att lyssna med alla distraktioner som kommer finnas, det kommer att vara den riktiga utmaningen. Idag fyller Harry även 7 månader!! Jisses vad tiden går fort, kan knappt förstå det! Jag är så himla nyfiken på alla Harrys syskon, om dom är lika envisa och egensinniga som honom och om dom också gillar att bitas! :) Jag har ju aldrig haft hund förrut så har inget att jämföra med, men harry boy, han är ingen walk in the park som man brukar säga! :) Men istället så är han extremt lättlärd och lyhörd när han väl vill istället. Dessutom är han alltid glad och nyfiken ute bland folk och på nya platser. Så han är vår lilla goding som vi älskar ändå! :)

Knut.. 

Nu börjar jag bli extremt rastlös.. Vill komma ut och göra någonting men vadå, jag orkar ju ingenting.. har suttit på denna stolen framför datorn till och från hela dagen/kvällen. Knut har iaf fått sällskap sedan jag flyttade upp kontoret till övervåning, (det är där knut härskar och håller till=)
Det börjar krypa i benen och jag tror att emil känner likadant. Vi är tillräckligt friska för att det ska bli långtråkigt att ligga hemma hela dagen men ändå tillräckligt sjuka för att inte orka göra något fysiskt ansträngande, som gå på promenad med lilla korven.. ja vi kallar harry så ibland :) Hoppas på ett piggare tillstånd imorgon! 3 dagar kvar till turkiet!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0