Överflöd med tid och energi

Nu har jag jobbat två dagar på två veckor. Vilket innebär att jag börjat bli riktigt rastlös och uttråkad. Vill ha ett jobb och något meningsfullt att göra om dagarna.. Bara att fortsätta hålla utkik, tyvärr så kryllar det inte av jobb här i trakterna. Fördelen med att vara arbetslös är dock att man har mycket tid över, så Harry klagar nog inte över mattes jobbsituation.
Fast ibland så verkar det som att ju mer jag motionerar/aktiverar Harry, desto mer energi får han. Kom nyss hem från en 1 ½ timmes promenad och han är fortfarande inte trött lr så är han övertrött jag vet inte riktigt vilket.. En sak vet jag iaf, när Harry är på humör så är han den mest envisa och viljestarka hund som gått på denna jord. Inte för att jag har något att jämföra med men folk som kan hundar och som har fått smakprov på Harrys viljestyrka och envishet har talat om för mig att det där är ingen lätt första hund. Nä nä det menar du inte.. :) Vi har nog blivit varse..

Visst kan man redan här se hur envisheten lyser i ögonen! Det är en bestämd liten herre, redan från ung ålder! :)

Igår la vi spår i skogen iaf, det var roligt! Harry klarade det bra, ska nog lägga några till idag.. Fick kontakt med en kvinna på brukshundsklubben och vi pratade om att gå ut och köra sök i skogen här framöver! Det ser jag verkligen fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0