Den bästa och den sämsta


Har varit gott om bilder på harry i denna blogg, därför får bilder på knut i sina yngre dagar pryda detta inlägg..








Igår var jag till gälve för första tillfället på kursen jag läser, anpassad fysisk aktivitet. Det var intressant, roligt och lärorikt. Har en massa böcker hemma nu som jag ska sätta igång och läsa. Med start på måndag! :) Ska faktiskt bli kul! Med ungefär en kvarts mellanlandning hemma så var det dags för kurs på jycketorp - agilitygrunder. Har längtat efter att få gå på kurs igen och att det sen var agility det handlade om gjorde ju bara saken bättre. Var dock lite nervös inför vad Harry kunde tänkas hitta på för galenskaper med en massa lösa hundar överallt. Det gick rätt så bra, förrutom 3 rymningsförsök så var jag jätte nöjd med honom. Vi gick igenom alla hinder, utom gungan, och han är riktigt modig och duktig min kille! Men jag insåg att både jag och Harry har MYCKET att lära oss. Men nu vet vi iaf hur vi ska träna för att bli bättre. Summerat så var det en riktigt bra dag!!







Idag däremot vaknade jag vid 8.. tidigare än vanligt men jag bestämde mig för att kliva upp ändå. Försöka göra något vettigt med dagen. Åt frukost och tog med Harry ut i skogen på långpromenad. Kände mig riktigt seg och trött och fick släpa benen framåt på promenaden kändes det som. När jag kom hem var jag dödstrött och hade verkligen ingen lust att göra någonting. Dessutom var vädret regnigt och kyligt. Åkte ner på stan i försök att hitta på något men gjorde bara av med pengar jag inte hade och fick dåligt samvete. Så för en liten stund sedan så ryckte jag upp mig och tog med mig Harry upp till jycketorp för lite promenad och agility. Var laddad att köra igång med det vi fått lära oss. Men väl där så gick det verkligen piss dåligt!! Harry lyssnade inte alls, sprang bredvid hinder, sprang förbi tunneln, tog burken med köttbullar som jag lagt i slutet av en raksträcka med hinder som en motivation för honom att tänka framåt och över hindren och sprang i väg och totalt demolerade den stackars burken. Suck... Som att inte det vore nog så kom det tre lösa dvärgschnauzer som skuttade och lekte och självklart stack Harry, 2 ggr mitt i en övning. Det fick mig att tappa lusten så då åkte vi hem. Det verkade inte vara våran dag helt enkelt..
Så hittills har det varit en riktigt dålig dag, nu ska jag duscha och sen åka och jobba.. hoppas resten av kvällen blir bättre!

Knutan..  sååå liten och sååå söt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0