Pysselhelg och tennis!

Regnar idag igen så passar på att sitta inne och kila på tennis på tv:n. Det är ju franska öppna och jag tänker inte missa när Robin Söderling spelar. Är så grymt imponerad av dessa duktiga tennisspelare. Om jag hade fått uppfylla en dröm så hade det vart att bli proffs i min idrott :) Dock en långsökt dröm, men man måste ju få drömma... Man kanske skulle ha bilvit tennisspelare isf, finns ju rätt så mycket pengar att tjäna där :) Blir riktigt sugen att spela när jag sitter och kollar, tror jag ska dra med Emil någon dag att spela. Men jag har faktiskt inte suttit vid tv:n hela dagen utan har varit iväg med mamma och hämtat grejjer ur mammas farbrors hus. Så i helgen har vi två bord som skall målas vita, ett ovalt vardagsrumsbord och ett litet sidebord. Roligt med lite pyssel bara man känner för det.

Idag har Harry fått träna lite passivitet i och med att jag och mamma stannade och fikade hos morfar. Det gick faktiskt bra. Han la sig till ro efter att ha gnällt lite missnöjt till en början. Harry har lagt till sig en taktik när det gäller att vara passiv, lägger sig ner rätt så fort så att matte ska tro att han ligger fint sen börjar han krypa, eller kräla därifrån sakta, sakta.. haha! Den lilla räven! Han är en riktig luring! :) Igår var vi även iväg och kollade fotboll och Harry fick följa med. Han var duktig i nästan 90 minuter men i slutet blev det jobbigt, då ville han leka igång oss genom att börja tugga på oss. Men vi tränar vidare på passivitet, det har iaf blivit enorm skillnad på kort tid.
En passiv liten harry... :)

Ikväll blir det mys i lenninge hos Emils föräldrar, trivs så himla bra där! Och imorgon pyssel och fotbollsmatch för både Emil och mig. På kvällen blir det festligt värre hos en av Emils lagkamrater.. Nu blir det promenad i solen som har hunnit titta fram under tiden jag skrivit.. :)

Knut fick äran att vara med på bild idag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0