Vädrets makter..

Blää.. Har nyss suttit och skrivit ett lååångt inlägg om helgens bravader men allt försvann så nu orkar jag inte göra om det. Blir kort uppdatering istället. Tävlade badminton i lördags och det gick rätt bra, hade en del jäkligt tuffa och jämna matcher. Men eftersom vi skulle på SM-finalen i bandy i Uppsala på söndag så var jag tvungen att åka hemåt på lördagkväll och missa semifinalen i dubbel.. surt. Efter att ha varit fint väder hela lördagen, sol och 9 plusgrader så började det helt osannolikt VRÄKA ner SNÖ på söndagmorgon och tydligen var det rätt så begränsat till uppsala trakten för i bollnäs sken solen hela dagen och i Uppsala vräkte det ner snö och var kaaaallt! Hela stämningen kring att vara på en SM-final raserades när man fick stå i snö och blåst i nästan 4 timmar och frrrrrysa. All snö gjorde det också omöjligt att spela ordentlig bandy och första 45 minuterna av matchen kändes som en parodi på bandy. I slutet av matchen hade det slutat snöa men blåste fortfarande rejält och det var med fördel hammarby som kunde ta hem SM-guldet.. Ingen lyckad söndag med andra ord. Har dessutom sjuuukt mycket träningsvärk sedan helgen i axlar, arm (höger), lår, rumpa, vader, rygg och mage. Jaa det vill säga hela kroppen! :) Ikväll har vi träningsmatch i fotboll, är bara att kämpa på så gott det går! :)

Bildbevis på snökaoset i Uppsala i söndags.. Helt sjukt..
Brrr... var känslan när man stod på läktarn..

Gott med mjukost! :)
Idag i Bollnäs har det varit strålande solsken och plusgrader ute så jag och harry passade på att ta oss en långpromenad i det härliga vädret. La mig på en stock (som egentligen var ett hinder) på fälttävlans banan och njöt en stund och Harry passade på att undersöka omgivning. Det var hur härligt som helst, bara jag och Harry så långt ögat nådde..



Top of the world.. lr iaf nästan! Med ett grässtrå hängandes ur mungipan..snyggt! haha

Imorse när vi tog våran morgonpromenad så stannade vi och tränade lite.. :) Han är hur duktig som helst och lyder minsta lilla vink när det handlar om något ätbart.. :)



Mmm.. godis.. Om jag tittar på matte så kanske jag får ta den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0