Jag och min guldklimp!

Nu var det längesen jag skrev ett inlägg här. Som jag skrev sist så bet ju Harry sönder datasladden så blev utan datorn i ca 5 dagar efter det. Men nu är min datorsladd tillbaka så jag kan uppdatera lite om senaste tidens händelser. Har i ärlighetens namn inte varit så munter heller den senaste tiden och inte haft nån speciell lust att skriva något. Anledningen till det är att jag förmodligen kommer att bli arbetslös och inkomstlös från och med nu..
Skulle ju egentligen skriva D-uppsats just nu men efter att ha fått en ny handledare, (5 veckor in i uppsatsen) så kom dom plötsligt fram till att ämnet/projektet jag skulle göra med badmintonförbundet inte var tillräckligt idrottsmedicinsk (som ska vara mitt huvudämne) och därmed var jag tvungen att börja om och hitta något nytt att skriva om.. KUL! Nu har det gått 7 veckor in på uppsatsarbetet och i och med det har jag tappat all motivation att sätta igång med allt arbete som en D-uppsats kräver. Blev mentalt blockerad känner ja.. Jobbigast känns nog att badmintonförbundet hade räknat med att jag skulle hjälpa dom och nu blir det inget.. :( För att göra det ännu struligare så måste jag hitta en 7,5 hp kurs att hoppa på så här mitt i terminen för att få ihop poäng till det studiebidrag jag ändå fått hittills, annars måste jag betala tillbaka och det funkar då inte alls om jag nu ska bli arbetslös. Måste hålla hårt i varenda slant jag har..

Vaktar lydigt mattes vante som jag ääälskar att bära på!





Ja det var det tråkiga, nu till något roligare! :) Jag och Harry är anmälda till en valpkurs nu som börja i april! Äntligen, som jag har väntat! Ska bli roligt att få komma upp till brukshundsklubben och träffa likasinnade människor! Och kanske få börja träna lite smått med agility, kontaktfält och tunnlar till exempel...
I April ska jag även följa med idrottsgymnasiets innebandy och fotbollselever till Turkiet på träningsläger en vecka. Inte helt fel! :) Önskar bara att vi kunde åka nu istället när det ändå är snö och kallt. På tal om snö, helgen var jag, Emil och Harry ut på promenad i skogarna kring emils föräldrars hem. MYCKET snö var det, men en mysig promenad..

Det finns gott om snö som sagt.. Emils pappa gör ett försök att skotta bort den men den envisas att komma tillbaka..

Tidigare i veckan kom även min bror och hans dotter, dvs mitt brorsbarn på besök här i Bollnäs. Dom bor i Sthlm så det är inte så ofta man får träffa dom. Lilla hedvig har hunnit fylla 1 år nu och är sötare än nånsin! Har börjat prata och krypa och är verkligen i den där härliga åldern nu! Önskar jag fick träffa dom oftare!

Hedvig, sötnosen!
Vi tre syskon + lilla hedvig i somras tror jag det var..

Vad händer resten av dagen då, jo Emil har åkt iväg till Sandviken och ska spela träningsmatch (fotboll) och jag ska iväg klockan 16 och bowla med mitt fotbollslag och sedan äta tacos. Men först ska nog jag och harry ut i finvädret på en härlig promenad, får se om vi kan träffa på Lyra, en collie som Harry är helt kär i. Och jag tror nog inte hon har något emot honom heller :) Dom trivs verkligen tillsammans, så söta! Ska försöka knäppa ett kort på dom nästa gång vi träffar dom.
Jag och Harry igår, på härlig promenad längs med nya okända stigar.. Solen sken och det var underbart! :) Så glad att jag har denna lilla guldklimp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0