Mums!!

Bra start på dagen! ser dock inte lika smaskigt ut som det smakade!

I torsdags hade jag en hälsosam dag. Började med en timmes spinning kl 9 på morgonen, handlade hem sallad till lunch och ingredienser så jag skulle kunna göra värsta goda smoothies när jag kom hem! Hittade en förpackning med frysta bär i en härlig mix, gojibär, havtorn, blåbär, björnbär, tranbär och röda vinbär! Visst lät det som en bra kombo! Fylld med vitaminer och antioxidanter! Och OM den blev GOD då!! ojojoj! Smoothie + surdegsbakat bröd från emils mamma, = super gott OCH nyttigt! :) I smoothien hade jag: en banan, valfri mängd frysta bär, lite blåbärssoppa och bollnäsfil vanilj ( men det funkar nog med vilken yoghurt/fil som helst). Enkelt och hur gott som helst! Smoothies kan ju i princip innehålla vad som helst och blir oftast god hur man än gör dom så man kan inte misslyckas.


Perfekt blandning!

Till middag blev det fiskgratäng på torsk som jag själv lagade, klapp på axeln till mig själv eftersom jag inte är
någon höjdare på att laga mat som tar längre tid än en kvart :) Sen på kvällen åkte jag och tränade badminton. Försökte köra rätt så hårt och rätt mycket singel träning eftersom det är jobbigast och jag behöver komma igång med badmintonen helst igår. Nästa helg är det tävling i härnösand. Ska bli kul att tävla igen men jobbigt att vara borta hela helgen från både Emil och Harry :(
Nu är det snart dags för bandy här i Bollnäs, semifinal 4 mot Sandviken. Ska bli riktigt spännande eftersom om Bollnäs förlorar den här matchen så är sandviken klara för SM-final. Vilket skulle kännas skit rent ut sagt. Men vinner dom så blir det en avgörande match på tisdag mot sandviken på borta plan.. Huu nerverna är utanpå kroppen. Är så himla spänd och nervös,..  kom igen nu BOLLNÄS!!

Harry har börjat se spöken.. Han skäller och morrar lite nu och då för ingenting i princip, men på honom verkar det som att det står en inkräktare på bron redo att bryta sig in vilken sekund som helst. Men det går nog över så småningom.. Annars så tycker jag att han växer så det knakar, vägde honom härom dagen och han var nästan uppe på 15 kg redan, 14,8 kg stod vågen på för att vara precis.. Vet inte om det är mycket eller normalt för hans ålder (6 mån). Eftersom jag inte haft någon hund eller tollare förrut har jag inget att jämföra med men han varken ser eller känns tjock så kanske kan skylla på kraftig benstomme lr något :)

Tjockis?!? :)

Ps. ni får ursäkta hur layouten ser ut men det blir inga mellanslag när jag publicerar inlägget oavsett hur många jag har gjort medan jag skriver inlägget.. så irriterande!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0