Pistolhot!

Nu var det längesen igen.. Har varken haft tid eller ork för att sätta mig vid datorn. Det är ju sommar! Plus att jag har jobbat en massa och sen har det ju varit midsommar och fullt upp. Idag fick jag äntligen förflytta mig från mitt kassajobb till frukt och grönt på Willys, det var riktigt skoj faktiskt och ser fram emot att vara där i sommar. Mina axlar och min rygg är redan trött efter tre veckors jobb i kassan så det blir ett trevligt ombyte. Nu är jag iaf ledig tills på torsdagkväll och jag kommer verkligen njuta av min lediga tid. Tror att Harry kommer uppskatta det också då han inte har hunnit få lika mycket tid som vanligt. Imorrn ska jag äntligen åka upp på tisdagsträning på brukshundsklubben och träna lite tillsammans med alla andra. Hittills har vi ju haft fotboll varje tisdag men nu är det uppehåll så då blir det minsann hårdkörning med Harry! :) Vi var upp dit några dagar förra veckan och tränade och det gick jätte bra, inte så mycket hundar där och därmed inte så mycket störning men det var bra för då kunde vi träna inkallning och platsliggning, sånt som har funkat sådär tidigare.

Här om veckan så anmälde jag Harry till mentalbeskrivning. Den går av stapeln den 9:e oktober. Det är alltså rätt så länge kvar och gott om tid för Harry att mogna och växa på sig fysiskt och psykiskt. Jag måste bara säga att den sista tiden med Harry har varit riktigt härlig! Med det menas inget ridande på kuddarna i soffan, inget tugga på husse och matte, ingen vägran att gå nerför trappen på morgonen och inga sura miner vid kloklippningen. Lösning på våra problem och anledningen till att allt (ja iaf nästan!) är frid och fröjd här hemma numera heter vattenpistol! :) Så fort Harry går igång och börjar på som han brukar så blir det en skarpt nej och ett litet sprut med vattenpistolen! Och VIPS, Harry lyder snällt husse och mattes befallningar. Tidigare har det varit svårt att säga nej till Harry när han börjar sätta igång, lr inte svårt att säga nej utan få honom att lyssna till det. Han blir döv och totalt okänslig för all tillsägelse. Men inte nu längre, nu behöver vi inte ens använda vattenpistolen längre. Han har fattat grejjen. Nej betyder nej. JIPPI säger jag bara!! :)


Ikväll är jag riktigt trött, ont i ryggen efter allt bubbande och bärande på frukt och grönsaker idag och ont i benen efter en hård fotbollsmatch ikväll som tyvärr efter allt slit slutade med förlust på 2-1 :( Så just nu tänker jag ta en bra bok och lägga mig i sängen för välbehövlig återhämtning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0