Ljud i natten...

Jaha, då sitter man här och rullar tummarna igen då. Har massor att göra, men som vanligt när jag har massor att göra så blir ingenting gjort. Blir blockerad på något sätt, slutar att fungera.. Lyckades iaf få lite skolarbete gjort i helgen, men då var emil hemma och höll mig sällskap. Är så omotiverande och sätta sig ensam i hemma och plugga. Skulle kunna åka upp till idrottsgymnasiet (min gamla praktikplats) och sätta mig där, har ett eget rum.. men dit kommer jag aldrig iväg. Som sagt fungerar inte som vanligt nuförtiden..

Härom dagen vaknade jag och emil mitt i natten av en tjutande/ylande hund.. Det var harry som drömde.. Som vanligt när han sover så låter han galet mycket. Och jag som var så glad över att jag lyckats hitta en härlig pojkvän som inte snarkar på nätterna, men så skaffar jag en hundvalp och får en som snarkar som en storvuxen karl och tjuter med jämna mellanrum på nätterna! haha. Helt galet. Men det är inte varje natt som tur var men när det väl händer.
Han har iaf börjat slutat bitas som han gjorde förrut. Mina händer och armar börjar anta normalt utseende igen. Antar att det beror på att han börjat tappa rätt så många tänder och det kliar förmodligen inte lika mycket. Dessutom har han börjat lära sig vad nej betyder, något som han ignorerade tidigare.. :) Längtar dock tills vi får gå valpkurs, känns som det är mycket man kan lära sig och förbättra. Men tyvärr är dom så himla sega här i trakterna och ska vänta tills det är bart på marken ute vilket kan ta heeemskt lång tid med tanke på hur mycket snö det kommit och hur kallt det är.. så framåt april/maj då kanske.. suuck..

Sötnosen..

I helgen besökte jag, emil och harry ridskolans terrängbana.. Där finns massor med öppen åker, roliga stigar, skoterspår och förstås, HINDER! Harry undersökte de flesta som kom i hans väg, tyvärr var dom lite för stora för att hoppa över. Men i framtiden så blir det definitivt agility för harry och mig, tror verkligen han skulle älska det!
Emil & Harry
Äventyr på terrängbanan...




Får se, vad har hänt annars.. Förra veckan var vi på bio och såg Avatar. GRYM FILM måste jag få lov att säga! Rekommenderar den starkt! Vi har även varit ute och promenerade och hälsat på i stall tillsammans med min bästa vän Camilla och hennes systers hund Brolle. Både jag och Harry stortrivdes, så skönt att få sällskap på våra promenader! Hoppas det blir fler gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0