På tisdag händer det!

Tyckte jag nyss uppdaterade denna blogg men icke, det var två veckor sen det.. Dagarna, ja till och med veckorna bara flyger förbi när man jobbar. Och jobbar gör jag, varje dag nästan. Två dagars ledighet de senaste 15 dagarna.. Börjar känna mig trött, vill inte jobba mer. Gud va mesig man är. Så går det när man har pluggat för länge.. :) Hejdå sovmorgon, vara vaken länge på kvällen, ledig mitt på dagen och fördela arbetstiden lite som det passar. Nu börjar hårda livet. Arbetslivet! :)

Här om dagen tog vi beslutet att vi ska kastrera Harry. Har tvekat fram och tillbaka men de flesta man har pratat med har varit positivt inställda till kastrering. Harry är en härlig hund på många vis men han är verkligen besatt av andra hundar och att nosa, skvätta och markera. Träningarna har gått bra när det inte finns några störningar men så fort det finns hundar i närheten känner han att han måste kolla upp vilka dom är osv. När vi försöker träna springer han oftast med nosen i backen.. lr rättelse, han springer alltid med nosen i backen och man får liksom inte någon kontakt med honom. Tror det här kommer göra att vi får ett bättre samarbete och kan ha roligare tillsammans. Vill ju köra spår och sök med honom och vill att han skall kunna samarbeta och inte bli distraherad. Har också märkt att när han väl får leka med andra tikar så kan han bli väldigt besatt och rentutav arg om vi försöker separera honom från tiken. Så på tisdag bär det av till veterinären. Tror det blir bäst såhär eftersom vi ändå inte ska avla på honom.
Sötnosen åker bil!

Om några veckor börjar vi på kurs igen, det är en lite blandad kurs där man får möjlighet att prova på allt möjligt. Men främst ska vi sikta in oss på sök-, spår- och agilitygrunder. Ska bli spännande att se om det märks någon skillnad efter kastreringen.
Nu ska jag äta ostkrokar och mysa med mina pojkar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0