Härliga röda gubbar!!


I går var vi på kalas och åt marängtårta med jordgubbar på, den var ljuvlig! Önskar jag hade en bild så jag kunde fresta er lite men tyvärr.. Nästa gång så ska jag vara framme med kameran.. Är så himla lycklig att jordgubbarnas tid är inne nu, skulle kunna äta jordgubbar frukost, lunch, middag :)
Sommarens höjdpunkt! :)

Har väl inte hänt så jätte mycket nytt i min vardag förrutom att jag har börjat jobba då. Vår gamla hemköps butik har ju blivit Willys nu i veckan så vi hade storöppning på onsdagen och jag jobbade tors, fre och lör. Sen var jag tvärslut. Jäklar vad mycket folk det har varit om man får säga så. Och extra jobbigt eftersom man är så ovan att jobba nu, men det har även varit roligt. Harry har fått träna på att vara hemma själv nu längre stunder och han verkar ta det med ro, sussar sött när vi kommer hem genom dörren.. Har mina funderingar om jag skulle ta och skriva in harry på något hunddagis här i trakten. Tänker att det kunde vara bra för Harry att umgås med andra hundar som förhoppningsvis kanske kan uppfostra honom. Våran ledare på hundkursen nämnde att Harry har svårt att tolka och läsa signaler, både hundar och människors och det har ju märkts kan man säga. Det stora problemet med Harry har ju varit att han backar inte ett steg hur mycket man än bröstar upp sig eller höjer rösten eller som hund morrar/biter ifrån.. Jag tror det har att göra med både envishet och att han har svårt att tolka signaler.. Men detta är något han måste lära sig och förhoppningsvis kanske han gör det på hunddagis, vad vet jag.. Idag har han iaf varit hos min mamma som för agera vikarierande dagisfröken. Något som borde passa henne utmärkt med tanke på att hon jobbat på dagis hela sitt liv :)
Tugg, tugg.. finns det något bättre än att tugga?!

Nu på onsdag är sista gången på fortsättningskursen, känns lite trist men jag ska fortsätta att åka upp och träna så mycket som möjligt på jycketorp (där brukhundsklubben håller till). Förra gången tränade vi inkallning och det gick inge vidare eftersom Harry drog raka spåret till en utav tikarna som löpte. Sedan tikarna i gruppen började löpa så har han jätte svårt att koncentrera sig på hundkursen. Så idag var vi uppe på jycketorp igen och tränade inkallning. Tog spårlinan på honom så att jag vet med säkerhet att han inte sticker (för har han väl gjort det en gång så kan vi lägga ner inkallningsträning sen). Han försökte sticka iväg efter en tjusig schäfer vid ett tillfälle men resten av träningen gick det bra. Jag har kommit fram till att jag kör med linan tills jag lärt mig lita helt på honom, med linan känner jag mig trygg och träningen går bra men målet är att den ska bort så småningom. På onsdag ska vi köra igenom lydnadspasset så får se hur det går.
När jag ändå var där och tränade kunde jag inte hålla mig borta från agility banan som stod uppställd så vi provade lite balanshinder (inga problem), tunnlar (går bra men inte så fort, blir mest promenad igenom) och låga hopp vilket inte heller ngt problem, bara han tittar på hindret och inte på matte! :)I början på juni ska jag hjälpa till som funktionär på en agilitytävling som brukshundsklubben ska hålla och det blir ett perfekt tillfälle att lära mig alla regler och hur det går till. Jag är ju van vid hästtävlingar men tack och lov är det inte lika jobbigt att bygga agility hinder! :)
Vet inte om jag berättat det med här om helgen så tog Harry sina första simtag i Bergvikens sjö :) Historisk ögonblick! :)

Usch härom veckan plockade vi bort en fästing från Harry, tur att jag har Emil för jag vet inte om jag skulle klarat det själv.. ryser bara vid tanken på dom. Så hastigt därefter köpte vi fästinghalsband åt Harry. Hoppas vi slipper mer fästingar nu. Harry verkar pigg och galen som vanligt så det verkar inte ha spridit sig någon sjukdom via fästingen iaf vilken är tur. Imorrn ska vi upp på jycketorp och träna igen, om det inte är nå folk där ska jag prova att ha Harry lös vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0