OFFROAD!!

Idag har varit en lång dag.. Började nämligen jobba klockan 6. Vilket är en helt omänsklig tid att börja enligt mig. Känns som man kliver upp mitt i natten, vilket man iofs gör om man som jag iaf vanliga fall sover till 9 tiden. Denna vecka har det varit mycket jobb. Må-fre. Det är bra eftersom man tjänar pengar men sämre eftersom man inte hinner med allt. Igår fick Harry stanna hemma eftersom jag bara jobbade 4 timmar. Inte populärt tydligen. När jag kom hem vara soffan sönder tuggad! AJABAJA! Det var inte roligt, soffan är knappt ett år gammal! Hoppas denna sofftuggning inte tänker bli en vana...



skogspromenad med utsikt!


I vilket fall.. När jag slutade vid 3 idag så bestämde jag mig för att ta med Harry upp på Bolleberget för en skogspromenad. Halvvägs upp på berget så ligger en tjärn som är jätte mysig att promenera runt så det blev målet för våran promenad. Man måste dock gå en bit först för att komma dit, ganska mycket uppför. Väl vid tjärn strålade solen och vädret kunde inte ha varit bättre. Jag bestämde mig halvvägs runt tjärn för att ta en avstickare  för att förlänga promenaden via en mysig liten stig. Efter hundra meter cirka bestämde jag mig för att köra en offroad promenad. Eftersom jag litar helt och fullt på mitt goda lokalsinne så skulle detta inte bli några problem. Vi tog av från stigen och började traska rakt över stock och sten, bokstavligen! :) Eftersom som vi var på ett berg och promenerade så föll det sig ganska självklart att det var lite.. jaa.. bergigt, och snårigt.. Jag hade satt mitt mål på en annan stig jag hade för mig skulle finnas lite längre fram. Harry och jag gick, vi klättrade, vi trampade ner i myrmark, vi halkade och där stigen skulle vara låg istället en myr. Började bli lite lätt nervös och undra vart vi egentligen var... Vände och började gå tillbaka..någonstans måste vi gått fel för helt plötsligt var jag... det känns konstigt att säga det men jag var vilse. I skogen dessutom. Hade lust att sätta mig ner på en stubbe och gråta och vänta på att någon bär/svampplockare skulle hitta oss men insåg att det nog var rätt lönlöst.. Började kämpa oss framåt i vad som kändes som en evighet men istället bara var en kvart (men jag lovar, en kvart är länge när man famlar blind i skogen) Till slut hittade vi en stig med gula markeringar som jag kände igen, tack gode gud kände jag bara!! Började knata uppför stigen (berget) och svetten sprutade och benen kändes som skumbananer! Men nu är vi iaf hemma, trötta och nöjda med att ha överlevt äventyret och slippa övernatta på ett berg! :) Inga fler offroad äventyr för våran del, iaf inte i en sån stor skog..





Bolletjärn











Bilder från våra solskensmorgonpromenader tidigare i veckan... :)






Fick precis ett samtal och Harry fick en plats på MH nästa helg ändå!! Anledningen till att vi blev borttagna var att vi inte hade betalat i tid enligt ansvarige men han hade kollat fel på datum så vad surt det hade varit om vi inte fått vara med pga att han kollat fel på datum. Ska bli väldigt spännande. Harry verkar vara inne i en spökperiod nu och skäller och morrar åt minsta ljud han hör utanför dörren och på våra kvällspromenader är det spöken överallt. Kan märka att han är hemskt spänd och vaksam nuförtiden när vi är ute något nytt ställe. Kan ju bli intressant MH :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0