Ge mig 34 timmars dygn!

Kom precis hem från en promenad med Harry som blev nästan så lång som två timmar. Vi tog vägen genom skogen och tog oss bort till brukshundsklubben och tränade lite agility, på vägen dit la jag ett spår åt Harry som vi sedan tog på vägen hem. Känns verkligen som att Harry börjar fatta det här med agility mer och mer. Kul! Men även jag måste lära mig. Det är inte så lätt, som vissa får det att se ut, med agility som jag från början trodde. Vi får försöka ta hjälp av vårat agilityproffs, Helena! :) Tills nästa sommar hoppas jag vi har fått lite mer ordning agilityn och kan vara med i nån tävling kanske!
Spår går verkligen hur bra som helst. Har lagt några stycken efter det att vi var på spårkurs. Har varierat liggtiden mellan 30-70 minuter, har även testat lite olika vinklar och varianter utan att göra det för svårt och det har gått jätte bra. Här framöver ska vi även prova på rapport är det tänkt.  Även där är det Helena som ska få guida oss! :) Är riktigt roligt nu när vi börjar få ordning på allt och kunna träna ordentligt. Vet inte om det är tack vare kastreringen men Harry är mycket mer fokuserad nu och jag tror det är det som gjort att träningen flyter på så bra!

Annars har jag nästan bara jobbat å jobbat. I helgen körde jag 5 timmars träning på ett träningskonvent som sporthallen ordnade. det var grymt skoj, jag hade galet med träningsvärk men det var SUPER SKOJ! Längtar tills nästa år redan. Nu i veckan är det jobb igen och ikväll sätter badmintonträningarna igång för min del. Förrutom allt detta skulle jag behöva plugga lite till min distanskurs. Har inlämningsuppgifter som inte är gjorda och på måndag åker vi!! ojoj.. ger mig fler timmar på dygnet tack!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0