Trauma..

Imorgon smäller det, Robin Söderling spelar semifinal i franska öppna och jag kommer sitta klistrad framför tv:n. Hoppas på att det blir en svensk final även i år. När man har spöat Roger Federer som är världs etta så förtjänar man en plats i final anser jag! :) Har varit skönt att det varit tennis även denna vecka då man varit hemma och varit rastlös. Har dock varit fint väder så några timmar har spenderats utomhus, jobbat lite på en solbränna då man tidigare var vitare än snö.. Imorgon ska vi även spela fotbollsmatch.. Är inte så värst taggad eftersom vi möter ett av topplagen som förra året spelade i division 2, dvs en div högre än vi spelar i nu så det blir med största sannolikhet förlust. MEN ska försöka hålla hoppet uppe! :)
Igår åkte jag iväg och kollade när vårat andralag spelade match, mitt ute i skogen. Blev rejält uppäten av mygg/knott/diverse insekter men fick iaf träffa på en 12 veckors tollarvalp som var sååå söt. Svårt att förstå att Harry varit så liten. Denna valp var dock mycket lugnare än vårat vilddjur var och man fick till och med klappa honom. Försök med det du när Harry var valp och du fick en söndertuggad hand tillbaka i princip :)


Livsnjutaren.. :)

Så himla härligt att även värmen börjat komma nu och altandörren kan stå öppen hela dagen. Harry springer runt på gården i en lina och tycker det är toppen också att äntligen kunna vara ute på gården.. Tyvärr fastnade matte i linan idag när vi lekte och fick med sig ett rejält brännsår runt vristen.. ajaj.. klantigt av mig. Trädgården har verkligen blommat upp och jag tror att vi är inne i den vackraste perioden nu. Love it!
Mys på gården och promenad på åkrarna runt ridskolan..

Ska verkligen försöka njuta av ledigheten nu eftersom jag börjar jobba redan nästa vecka. Trodde jag hade ledigt till midsommar men så blev det inte och jag klagar inte heller.. Ska bli skönt att göra någon nytta och känna pengarna trilla in igen! :) På lördag ska vi ut till söderhamns skärgård på personalfest. Startar min jobbperiod med en personalfest, perfekt! :)
Våran favoritpromenad runt åkrarna på ridskolan börjar bli helt igenväxt. Var där och promenerade idag och gräset börjar bli rätt högt och ännu högre lär det ju ska bli. Vet inte om jag vågar gå där nå mer när man inte ser stigen och vart man sätter fötterna. Tänker ju på ormar som jag gömma sig i gräset. Förra helgen när jag och Harry promenerade runt där fick sig Harry en rätt så traumatisk upplevelse tyvärr. Han gick fram till ett badkar fyllt med vatten som stod i kanten av en hage och skulle dricka och kom i kontakt med stängslet och strömmen var på eftersom hästarna har blivit utsläppt i hagarna nu och han fick sig nog en rejäl stöt. Han blev rejält rädd och försökte fly därifrån men grejjen var bara att badkaret med vatten stod ju på där och harry dök rätt i badkaret i sin flykt från strömtråden och gjorde händelsen ännu mer läskigt. Den annars så himla tuffa killen gick därefter med svansen mellan bena hela vägen hem.. uscha.. :( Men idag gjorde vi ett nytt försök att gå samma vända och det gick bra men han vek av och gick en omväg när vi kom fram till badkaret. Han kommer allt ihåg men jag hoppas han glömmer så småningom..
Nu ska jag gå och lägga mig men är inte ett dugg trött.. skulle helst av allt vilja lägga mig och läsa min nya bok. Men om jag lägger mig nu blir det snabbare morgon och då får jag äta jordgubbar (!!!) och fil till frukost och fortsätta läsa boken.. :)

Kommentarer
Postat av: Mira

Vilken härlig Harrybild! :)

2010-06-04 @ 08:38:20
URL: http://emsersalt.blogspot.com
Postat av: Jessika & Aqua

Hej på er!

Ja Aqua älskar verkligen att bada, riktigt kul!

Haha så är min gamla hund, får hoppas att harry fattar att han är en vattenhund snart! :D

Hoppas allt är bra och att du fått korten på dem!

Kram

2010-06-08 @ 12:20:30
URL: http://zonnyaqua.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0