Sommarbilder


Ja och vad har vi haft för oss den senaste tiden, allt och ingenting känns det som. Har jobbat mycket den senaste tiden och knappt hunnit med några mysig långpromenader eller träning med lill vovven. Husse och min mamma har fått vara stand-in istället och det har gått nog så bra! Förra veckan var iaf jag och harry och tränat skotträning på jycketorp. Det gick rätt så bra, han reagerade och blev lite ställd av ljudet men det gick snabbt över. Mellan träningen passade vi på att kolla på när en annan grupp tränade agility. Såg riktigt roligt ut och jag längtar tills vi får sätta igång på riktigt också.
Förrutom att jobba och träna på jycketorp har vi varit mycket och badat med Harry i den värmen som varit. Jag har gett mig fasen på att han ska gilla att bada och simma så jag åkte ut till en öde badstrand med favoritbollen och lite köttbullar. Det gjorde susen, nu simmar han obekymrat ut i vattnet och hämtar de bollar vi kastar. Men inga spontan dopp från han sida än, dom kommer väl. . :) Harry har även provat på att badat i tjärn hos Emils föräldrar, surfat på deras surfbräda (det verkade han gilla, att liksom vara ute på vattnet men slippa bli blöt) :) Sen när han kommer upp har han ett fasligt besvär med att få sig torr. Gnuggar och stryker sig mot allt och alla :)
Igår efter att jag slutat jobba åkte vi till freluga trädgårdsscen http://www.frelugatradgardsscen.se/startsida och såg Takida göra ett fantastiskt uppträdande och härlig musik! Vi var ungefär 950 personer som hade tagit med sig våra stolar och picknickkorgar och slagit oss ner i lummande grönska för att lyssna och vi blev inte direkt besvikna. FÖr mig var det andra gången jag hörde takida live och dom är verkligen grymma live! Det blir inte bättre än så alltså.
Nu har jag tagit fram en daimtårta (favoriten) ur frysen och ska sätta mig med min älskade sambo och mina djur på altanen och njuta av att jag faktiskt är ledig imorrn och får sooooova och göra precis vad jag vill. LYX! :)

Harry lär sig hur det går till på agilitybanan.. :)

Harry lär sig surfa... det ser stabilt ut.. slutade dock med ett plask i vattnet :)

Besökte freluga trädgårdsscen där takida spelade.. magiskt och fantastiskt bra! Andra bilden är utsikten från bryggan över tjärnen där emils föräldrar har sitt hus..

På mattes kommando är det - Upp med tassarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0