Motgångar..

Pust!! Imorse trotsade jag och harry snöstormen och begav oss ut i snön på promenad. Det blev en lite längre promenad än tänkt. Var hemma nästan 1 timme och 45 minuter senare. Då hade vi dock pausat hemma hos mamma en sväng för vätskepåfyllning och mammas nybakade bullar!
När vi sen skulle traska hem kändes det föga inspirerande och harry vägrade i princip att gå vissa stunder.. Man vet att man har en trött hundvalp när kopplet är slappt de sista 50 meterna hem.. :) Va bra tänkte jag, då kan harry sova och matte äntligen plugga lite. Men hur det än var så när matte torkade av all snö från kläderna och var på väg in fick harry plötsligt helt ny energi, snappade åt sig mattes vante och for ut på gården med full fart. "jaga mig matte, jaga mig!!" Vart får dom all energi ifrån?! jag är förundrad och önskar jag hade samma energidepå som dom..
Harry har iaf somnat vid mina fötter medans jag suttit och skrivit det här så nu ska jag passa på att duscha och plugga..

Hittade ett kort på bebis harry.. Kan inte förstå att han har varit så liten! :)


Igår var jag till stockholm för ett möte med svenska badmintonförbundet. Ska eventuellt hjälpa dom med ett projekt i min d-uppsats. Har dock ett annat erbjudande också som jag står och väljer mellan. Hatar att göra någon besviken och säga nej men jag vet ju ändå vad jag helst vill göra. Passade på att shoppa lite när jag var där.. Älskar vero moda! Billigt, bra kvalité och grymt snygga kläder!! Känner mig dock väldigt fattig såhär i efterhand, fastän det var så billigt. Hur går det ihop?! :) Fick iaf fina kläder och det behövdes!
På kvällen hade vi fysträning med fotbollen och det gick inte så bra, sista 5 minuterna av passet lyckades jag sträcka mig i låret. Dvs en bristning i muskeln. Ont gjorde det och i helgen är det dags för ljusnan cup som är en inomhuscup i fotboll här i bollnäs. Den spelas inne i en ishall, där dom lagt en matta på isen. Man spelar med sargerna och allt, väldigt kul! Om man nu kan vara med... suck...

Igår gick jag in på min gamla praktikplats (idrottsgymnasiet) hemsida och såg att de tagit in extra personal till det stället där jag varit under de senaste månaderna. Kändes tungt för jag har hela tiden längtat tillbaka dit och hoppats, verkligen hoppats att jag skulle kunna få jobba något extra där om det behövdes. Nu blev det dock inte jag som fick göra det utan någon annan. Hoppas den personen uppskattar det, jag är verkligen avundsjuk. Att träna tillsammans med handikappade kallar inte jag ett jobb, det är bara hur kul som helst! Jaja min tur kommer väl, får man hoppas..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0