Blåbär, galen hund och speedminton!

sommarharry
Älskar det här kortet på Harry. Världens finaste!

Vyn från blåbärskogen... ljuvligt!

Nu har det snart gått en vecka sedan tratten åkte på och man kan lugnt säga att det är en rastlös och tidvis galen hund som nu bär denna tratt. Försöker ta av den så mycket som möjligt och köra lite aktiveringslekar men det går ju inte att hålla på hela dagarna. Även om Harry skulle tycka det var bra. I söndags var vi iaf upp i skogen bakom emils föräldrars hus och plockade lite blåbär och Harry fick följa med. Han visade Han är så himla pigg nu och såret ser jätte fint ut. Har inte varit nå svullet eller varigt. Bara torrt och fint. Tills nu då kanske, tittade bort i två sekunder nyss och när jag tittar tillbaka ligger han där och slickar(?), förhoppningsvis bara nosade men matte fick lätt panik iaf. Hoppas på att det har läkt ihop så pass fint så att det inte ska göra något att han var där i en sekund, var ju ändå nästan en vecka sedan nu.. Det som har gått så bra fram tills nyss, arg jag blir på mig själv. Imorgon ska jag ringa och rådfråga veterinären och höra om vi inte kan börja gå på liiiite längre promenader snart, för husfridens skull...


Tur i blåbärsskogen samt en redovisning av de få av Harrys leksaker som har överlevt harrys första levnadsår (eller ska jag säga käkar).. Ja det är inte mycket, ett gummidäck och en tennisboll och några märgben på ett ungefär.. :)
En överlevare.. :)

Idag provade jag på något som jag tycker alla borde prova på någon gång! Speedminton! :) Som badmintonspelare och ett fan av alla bollsporter i princip så var detta helt min grej! en blandning mellan squash, badminton och tennis! Perfekt! Man står i en 5x5 meter stor ruta mitt i mot varandra och med 12 meters mellan rum och sen spelar man med ett squash liknande racket och en badmintonliknade boll och ska försöka träffa bollen i motståndarens ruta! Alla som har spelat strandtennis någon gång och gillat det måste prova.. funkar ungefär så fast man ska försöka slå ner bollen i marken flera meter bort :)
Nu ska jag gå och kolla på ny säsongen av fångarna på fortet.. yeeay! :)

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vad söt din hund är! :)

2010-08-23 @ 21:22:47
URL: http://kattvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0