På spåret

Nu har jag lämnat Harry på veterinärstationen.. Uscha, det var lite ångestfyllt att se honom bli nersövd och sedan bara lämna honom där som han var. Men om två veckor när tratten åker av och vi går på våran första promenad så hoppas jag att det kommer kännas som att det var värt det. Är mest orolig för att han kommer ha ont efteråt men får hoppas att det går bra. Vi får mysa ner oss i soffan och ta det lugnt nu framöver. Husse har ju åkt till sthlm den här veckan och kommer inte förrän på fredag så det blir bara Harry, Knut och jag i flera dagar nu.. Får mysa lite på en hand jag och pojkarna!
Om någon timme ska jag själv till läkaren också och kolla upp min svanskota som gjort ont i 4 veckor nu. Ser inte fram emot det besöket. Nös precis och kände hur jäkla ont det gjorde i svanskotan då.. konstigt. Undrar verkligen vad det är för fel som gör att det gör ont att nysa men inte spela en fotbollsmatch.. :) Direkt efter ska jag åka och hämta min lilla gofis iaf! Han kommer nog vara trött så vi ska titta på film och ha mys eftermiddag! :)

Har hittat en ny favoritstig.. men den går genom ganska otymplig terräng till en början..

Igår var jag och Harry ut i skogen på en riktig långtur för att liksom göra det bästa av den sista promenaden vi kommer ha på ett tag nu. Jag hoppas han kryar på sig snabbt så vi kan ut och gå igen.Tror nog det inte bara är Harry som kommer bli frustrerad av att vila.. :) Det är verkligen super härligt i skogen nu.. blåbär och svamp överallt, även lingon börjar dyka upp.. Den bästa tiden att vara i skogen helt klart! Vi har provat lite kantarellsök med Harry, lr inte jag men Emils mamma provade lite när dom var ute i skogen och det gick tydligen bra. Han hade tydligen hittat kantareller, vet inte om han fick hjälp eller inte.. men vad gör det, nu har han kanske fattat galoppen! Vi ska försöka fortsätta på kantrellspåret framöver.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0