Varmkorvs boogie

Igår var vi äntligen på hundkurs! Det var riktigt roligt, och jag fick verkligen mersmak! Känner igen känslan från när man hade min ponny Sabina och var iväg och red lektion på ridskolan tillsammans med henne. Det är en härlig känsla att jobba tillsammans med ett djur och kicken man får när man lyckas utföra något, dessutom har man ju så himla roligt tillsammans under tiden! Men det kommer säkert komma tider av frustration, det kommer jag iaf ihåg att det gjorde i början när jag hade Sabina. Det tar lite tid att utveckla samarbetet och samförståndet, men kämpar man på och tränar så brukar resultatet bli bra i slutändan!

Stenar, det är Harrys grej det! :)

De olika övningar som hon hade satt upp var alla saker vi tränat på själva rätt så länge så det var inga problem. Speciellt inte att hoppa upp på stenar, känna av underlaget och balansera på dom. Det gör Harry varje dag när vi är ute i skogen! :) När man har korta ben som honom så har bra utsikt där uppifrån.. :) Sen tränade vi olika varianter där hunden skulle sitta kvar i "sitt" fastän vi distraherade som runt omkring. Det gick klockrent. Vi skulle även kolla vilken/vilka belöningar som funkade bäst på just våran hund och jag tror att varmkorvsbitarna vann med hästlängder. Helst plötsligt så fanns det inget viktigare än matte och att få den där korven. Jag tror han skulle dansat på bakbenen om jag bad honom! :) Men jag har dock lite ont i fingrarna och begynnelse till blåsor på grund av allt dragande efter de andra hundarna i början kursen och mellan övningarna. Men det blir nog bättre med tiden, allt var ju så nytt igår.

Imorgon är det tänkt att vi ska åka till Turkiet. Vet inte hur det blir med det ännu pga vulkanutbrotten på Island och alla stängda flygplatser.. :( Riktigt tråkigt om det inte blir något.. Iofs har min hals blivit jätte dålig nu. Imorse kunde jag knappt prata och den är verkligen helt igen svälld. Tur att man inte är snorig också så kan iaf andas därigenom. Så på det sättet vore det ju bra om resan blev uppskjuten nån dag. Men inte för många dagar för då missar vi både tillfälle 2 & 3 på hundkursen.. Ja dagen kvällen lär ju utvisa hur det blir, våran plan går ju tidigt imorrnbitti så vi lär ju ska få besked snart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0