Mirakel..

Mina böner har blivit besvarade! Klev ur sängen imorse och för första gången på nästan en vecka så hade jag inte ont i halsen! Det kändes som ett mirakel inträffat eftersom igår kändes halsen som ett öppet sår och idag, tadaa! Detta gjorde att jag genast kände mig mycket piggare och tog min första längre promenad med Harry för första gången på bra länge! Så himla härligt! Har även bestämt mig för att följa med fotbollslaget på träningsläger till Bosön nästa helg! Ska bli skoj, missar dock ett kurstillfälle på hundkursen men Emil får täcka upp för mig och ge sig ut i skogen med Harry och spåra! :)

Skulle behöva ge mig ut och kratta på gården. Det ligger miljontals med löv plus en massa dött gräs på våran gräsmatta så det ser inte så trevligt ut. Tror dock inte jag ska ta ut mig för mycket idag bara för att jag känner mig piggare. Tänker inte bli sjuk igen! Finns mycket man skulle vilja göra med gården, så fort jag är fit for fight igen så ska jag ta tag i allt! Jag skulle även vilja inreda våran altan, som är rätt så stor och skulle kunna bli väldigt trevlig med lite inredning och möbler där. Just nu huserar alla flyttlådor ute på altan vilket inte är lika trevligt. Önskar jag hade pengar så man kunde köpa det man ville till huset. Men så är det när man är arbetslös..
Här om dagen så anmälde jag mig till en fortsättningskurs för Harry och mig som börjar där den andra slutar i princip. Önskar att Harry kunde få vara minst ett 1 år nu så vi fick börja med agility i sommar men det får vänta.. Vi hinner med det också antar ja..
Idag har jag vart upp på idrottsgymnasiet på möte, där det bestämdes att lägret som vi skulle åkt på i lördags som blev inställt på grund av flygförbudet på arlanda, kommer att bli av i höst istället. Låter ju bra, hoppas bara att man har möjlighet att följa med. vet ju inte hur min höst kommer se ut, men förhoppningsvis har man ett jobb vid det laget.
Ikväll ska jag nog kolla på "Hachiko - en vän för livet". Kommer definitivt bli en tårdrypare.. :)

Poster Hachiko - en vän för livet (2010)
Lasse Hallströms film HACHIKO: A DOGS STORY är en känslostark film som är baserad på en sann japansk historia.

När Hachiko kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga. Varje dag vid samma tid möter Hachiko sin husse vid tågstationen, och hunden blir en älskad medlem i familjen. Men så en dag återvänder inte husse. Trots det väntar Hachiko troget - men förgäves - på sin husse varje dag under de kommande tio åren. Hans öde berör många av de människor som passerar stationen, och de hjälper hunden med mat och varma ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0